• Hem
  • RSS
  •  

    Publiksiffrorna

    Jag måste erkänna att jag trodde MFF skulle ha ett högre publiksnitt under våren än vad faktiskt blivit.

    Den främsta bidragande orsaken är självklart det sportsliga resultatet. Det är inte lätt att sälja en produkt om den inte svarar mot förväntningarna som köparen haft. Det är en självklarhet.

    Möjligen påverkar också det ekonomiska läget i samhället. Ganska många har fått dra åt svångremmen p g a den krassa ekonomiska verkligheten eller som en försiktighetsåtgärd.

    Utöver dessa orsaker tror jag också att de barnsjukdomar som Swedbank Stadion dras med påverkar om än inte i lika stor omfattning som de jag nämnt innan. Biljettförsäljningen dras med alltför långa köer- Serveringarna är inte organiserad på ett tillfredsställande sätt. Det kan tyckas vara ett marginellt problem eftersom man ju inte går på fotboll för att äta och dricka. Så sant, men jag unnar mig alltid en korv när jag går på fotboll ända tills nu. Det är en orimlig kötid. Jag tror att det finns lösningar. Lösningar som jag fick möjlighet att framföra till en representant för företaget som sköter serveringarna. Det behövs utöver det en översyn av sortimentet!

    Jag vill tro att med en hygglig start efter uppehållet kan skarorna strömma till vid matcher mot, HIF, IFK Göteborg, IFE och AIK. Men som sagt, det krävs bra resultat når serien börjar igen om inte kan det bli besvärligt ekonomiskt och sportsligt. Ingen kvalmatch mot Mjällby tack!

    Det finns alldeles för många kastade yxor i alldeles för många sjöar så jag väljer att vänta att kasta min.

    .

    9 svar till “Publiksiffrorna”

    1. Ted skriver:

      Problemet med att fixa biljett anser jag vara en stor bidragande orsak, tidigare gick det att boka via ticnet och hämta ut på valfritt ATG ombud. Nu när man är reserverad till ticnet ombuden och deras begränsade öppettider blir alternativet att köa utanför stadion vilket knappast lockar publik.

    2. Bengt skriver:

      Vid matchen mot GAIS fanns det ingen korv på familjeläktaren i pausen. Jag stod som 5-6:a i kön och kroven var slut!
      På frågan om de hade glömt bort att koka, blev svaret att de inte hade några korvar att koka. Någon hade glömt bort köpa in!
      Om MFF har procent på försäljningen borde de kräva kompensation.

    3. svenliljegrensr skriver:

      Fullständig skandal, inkompetent skött.

    4. Cliff skriver:

      Tråkigt att höra. Tyvärr har vi samma problem på Gamla Ullevi, helt bedrövligt.

    5. Jörgen skriver:

      Jag har i det längsta avhållit mig från att offentligt klaga på servicen på nya. Ville så gärna tro att det mesta var ”barnsjukdomar” som skulle rättas till efter bara ett par tre omgångar.
      Men tyvärr är det nu bara att konstatera att upphandlingen av den tjänsten har skötts otroligt dåligt. Vi har köpt grisen i säcken och det kan inte betecknas som annat än ett stort misslyckande.
      Är dock övertygad om att ungdomarna i luckorna gör sitt bästa efter givna förutsättningar. Ingen skugga ska falla över dem.

    6. Fredrik skriver:

      Min son (12 år) har sett alla matcher och fått en peng med sig var gång till att handla i pausen. En gång handlade han läsk och läsken tog slut efter att han fyllt halva glaset. Då han berättade detta fick han ett jaha tillbaka. Serviceminded not! Fullt pris för hälften av det han borde fått.
      Han har också fått fel antal kronor tillbaka vid flertalet tillfälle (tyvärr negativt ur vår synvinkel) så jag tror att personalen inte har rätt kunskap för arbetet.
      Så, nu har jag gnällt färdigt.

    7. Magnus skriver:

      Ted>> När jag köpte biljett till Djurgården online fick jag dem mailade hem i pdf-format för utskrift så jag kan inte se att biljettköp kan vara något problem (förrutom om man planerar dåligt;-)

    8. Anders skriver:

      Hur långa köerna är känns för mig fullständigt ointressant. Så länge de vill ha 25 kronor för ett glas vatten och 15 kronor för det vidrigaste kaffe jag någonsin druckit så kan det va så för min del.
      Den där sladdriga korven som erbjuds har jag inte ens funderat på att köpa även om jag varit småhungrig.

      Jag håller med dig fullständigt Sven! Mycket att göra angående försäljningen.

      Biljettsystemet tycker jag dock fungerar ypperligt. Har man inte betalkort eller en skrivare kan det kanske uppstå problem men det är trots allt 2009…

    9. Fred skriver:

      SSP som håller i försäljningen vid matcherna är riktigt dåliga,fanns tidigare på Jägersro innan dom blev helt enkelt trötta på dom.Hoppas dom inte sitter på ett ”lång”tids kontrakt på våran Stadion,de kan man göra så mycket bättre!

    Kommentera